1.6.13


The Prayer

Sunday. The church's bell is ringing and I am still in bed.
 

— Grandma, which prayer do you like most? — my grandson asks. Without waiting for an answer, he starts repeating:
 
Angel of God, my guardian dear To whom God's love commits me here Ever this day be at my side.

— You should always pray like this Grandma, you will get better sooner — he whispers, cuddling me.

 

before surgery—
picking feathers
from my pillow 



Modlitwa

Niedziela. Rozdzwonił się kościelny dzwon, a ja nadal w łóżku.
— Babciu, którą modlitwę lubisz najbardziej? — zapytał mnie wnuczek i nie czekając na odpowiedź, zaczął w kółko powtarzać: „Aniele Boży, stróżu mój, ty zawsze przy mnie stój”.
— Zawsze się tak módl babciu, wtedy szybciej wyzdrowiejesz — szeptał, tuląc się do mnie.

przed operacją 
zbieram piórka
z poduszki

trans. Magdalena Luniewska


Haibun został opublikowany w  A Hundred Gourds 2:3 June 2013


2 komentarze:

  1. powiem krótko: świetny haibun, gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  2. No to Ci zdradzę, że tym razem udało mi się jeszcze wywinąć przed skalpelem.

    Dzięki Robert :-)

    --

    OdpowiedzUsuń